Zakopane2klasy - Zespół Szkół w Roźwienicy

Menu główne:

Artykuły

Wycieczka do Zakopanego

W dniach 29-30 kwietnia 2014r. odbyła się wycieczka do Zakopanego.
Została zorganizowana przez p. wicedyrektor Z.Marciniec-Wojdyłę dla klas pierwszych i drugich gimnazjum. W wycieczce wzięli udział również nauczyciele opiekunowie: p.E. Sidorko, p.M.Kuras, p.K.Szczypta i p.T.Dąbrowski.
Pierwszym obiektem , który zwiedziliśmy na trasie był stary drewniany kościółek XVI w. w Dębnie Podhalańskim. Kościół wpisany na listę UNESCO zachwycił nas pięknym wnętrzem, wspaniałymi malowidłami na stropie
i ścianach oraz wyposażeniem. Wizyta w tym kościele była dla nas lekcją historii Polski a i sami uczniowie zostali pochwaleni przez księdza za doskonałą jej znajomość . Wjeżdżając do Zakopanego zobaczyliśmy pięknie ośnieżone szczyty gór i krzyż na Giewoncie. W Zakopanem czekał na nas przewodnik tatrzański, który przekazał nam wiele ciekawych informacji o historii miasta, znanych ludziach, którzy tam mieszkali i stamtąd pochodzą, przybliżył kulturę góralską, pokazywał zabytkowe wille i chaty góralskie.
Najpierw udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, które powstało jako wotum wdzięczności za ocalenie życia Jana Pawła II. Podziwialiśmy tam pięknie zdobione wnętrze i okoliczny park.
Następnie udaliśmy się zobaczyć perełkę zakopiańskiej architektury kaplicę
na Jaszczurówce, zaprojektowaną w 1908r. przez S.Witkiewicza.
Kolejnym elementem naszej wycieczki była Dolina Strążyska. Wędrując tą doliną podziwialiśmy piękne widoki, kaskady górskich potoków oraz różnorodność skał i roślinności. Atrakcją tej doliny jest wodospad Siklawica znajdujący się u stóp Giewontu.
W drugim dniu pobytu na Podhalu wybraliśmy się kolejką linową krzesełkową na Butorowy Wierch. Stamtąd pieszo przeszliśmy na Gubałówkę, aby podziwiać niesamowite wysokogórskie krajobrazy. Później zjechaliśmy kolejką linową
z Gubałówki. Mieliśmy czas na spacer po Krupówkach i zakup pamiątek , bo niektórzy z nas byli pierwszy raz w Zakopanem.
Myślę, że wycieczka podobała się wszystkim uczestnikom. Pogodę mieliśmy piękną, humor dopisywał, śpiewając piosenki  wracaliśmy zadowoleni do domu. Wycieczka dostarczyła nam wielu pozytywnych wrażeń i nowych wiadomości.
Z niecierpliwością będziemy czekać na następną.