Wycieczka Oświęcim, Energylandia - Zespół Szkół w Roźwienicy

Menu główne:

Artykuły

Wyjazd do Energylandii w Zatorze i Oświęcimia

17 czerwca 2015r. uczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w wyjeździe do Energylandii w Zatorze i do Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. W Parku Rozrywki spędziliśmy bardzo miło czas i bawiliśmy się wyśmienicie. Zator zapewnił możliwość aktywnego wypoczynku i relaks tym, którzy postanowili wypróbować  wszystkich atrakcji parku. Cały kompleks usytuowany jest na obszarze 26 ha. Znajduje się w nim wiele obiektów  godnych najwyższej pochwały, m.in. strefa dla dzieci, familijna i ekstremalna. Oczywiście my oddawaliśmy się karuzelowym szaleństwom przede wszystkim w strefie ekstremalnej. Najwięcej emocji różnego rodzaju udzielało się podczas szaleństw na Apocalipto, Aztec Swing, Space Gun oraz Space Booster. Można było również zajrzeć do Amfiteatru Colosseo i Pyramid Illusion Cinema 7D.
O godz. 15.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Auschwitz. Gdy dotarliśmy na teren obozu koncentracyjnego naszym oczom ukazała się brama, na której widniał napis „Arbeit macht frei” czyli w tłumaczeniu na język polski „Praca czyni wolnym”. Przewodnik powiedział nam, że wcale tak nie było. Szanse na przeżycie w tym obozie zagłady były znikome. Następnie przeszliśmy do budynków, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca z czasów wojny. Mogliśmy także zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak: okulary, buty, walizki, przedmioty codziennego użytku, ich zdjęcia oraz pomieszczenia, w których zmuszeni byli mieszkać. Przewodnik pokazał nam celę sw. Maksymiliana Kolbego. Pod ścianą straceń i blokiem 11 zwanym blokiem śmierci oddaliśmy hołd zamordowanym, pomodliliśmy się i zapaliliśmy znicz. Później udaliśmy się do obozu Birkenau, miejsca, do którego przyjeżdżały pociągi przewożące więźniów z całej Europy. Na terenie obozu zobaczyliśmy pozostałości po barakach mieszkalnych i ruiny krematorium.  Wizyta w Muzeum Auschwitz-Birkenau była dla nas niezapomnianą lekcją historii, niezwykłym przeżyciem i pozwoliła wyobrazić sobie skalę cierpień ludzkich. Dziękujemy pani wicedyrektor Zofii Marciniec-Wojdyła za zorganizowanie wycieczki i opiekunom: p.K.Szczypcie,p.E.Iwosie, p.P.Sosze i p.T.Dąbrowskiemu.