Wycieczka do Wrocławia - Zespół Szkół w Roźwienicy

Menu główne:

Artykuły

Wycieczka do Wrocławia
W dniach 17-19 maja 2017r. uczniowie kl. II i III gimnazjum wraz z opiekunami: p. K. Szczyptą, p. A. Fudali, p. E. Iwosą, p. J. Szczupakiem i ks. P. Krzysikiem uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia. W pierwszym dniu wycieczki po przyjeździe do miasta uczniowie popłynęli statkiem z Przystani Kardynalskiej na Ostrowie Tumskim do Przystani Brama Japońska. Stamtąd udali się do słynnego ZOO i Afrykarium, gdzie podziwiali ogromną ilość odmian i gatunków zwierząt, ptaków, ryb , przepiękną rafę koralową oraz bujną roślinność. Afrykarium zachwyciło nas swoimi nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi . Wielkie akwaria powodowały iluzję przebywania w głębinach. W drugim dniu wizyty w mieście obejrzeliśmy Panoramę Racławicką -  monumentalne malowidło J. Styki i W. Kossaka oraz innych artystów przedstawiające zwycięska bitwę  Polaków nad Rosjanami pod Racławicami w 1794r. Zabiegi techniczne sprawiają, że obraz można porównać do współczesnej technologii 3D, co daje wrażenie wielowymiarowości. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, aby uczestniczyć w lekcji muzealnej i obejrzeć zbiory sztuki średniowiecznej, malarstwa i kolekcję sztuki współczesnej. Po wizycie w muzeum odbyliśmy spacer z przewodnikiem, który pokazał nam zabytki Wrocławia i opowiedział wiele legend i ciekawostek dotyczących tego pięknego miasta. Przeszliśmy na Ostrów Tumski, gdzie zobaczyliśmy gotycką katedrę  św. Jana Chrzciciela oraz Kościół Świętego Krzyża, następnie przeszliśmy przez Most Tumski na Wyspę Piaskową i stamtąd udaliśmy się pod Ossolineum , następnie do Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego podziwiać barokową Aulę Leopoldina i weszliśmy na Wieżę Matematyczną , aby podziwiać panoramę miasta. Na rynku zobaczyliśmy zabytkowe kamieniczki Jaś i Małgosia, Jatki i Ratusz. Na rynku i w jego okolicach podziwialiśmy wrocławskie krasnale, których figurki są umieszczone na ulicach miasta i każda oznacza coś innego. Po południu udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego na chwilę relaksu, gdzie podziwialiśmy pięknie kwitnące krzewy i spacerowaliśmy po ścieżkach wśród kwiatów, strumieni i drewnianej architektury. Wieczorem podziwialiśmy pokaz fontann multimedialnych na pergoli przy Hali Stulecia. Ostatniego dnia udaliśmy się do Pszczyny, gdzie znajduje   się najpiękniejsza rezydencja Hochbergów na Śląsku. Zwiedziliśmy wnętrza zamku, w którym znajduje się 80% oryginalnego wyposażenia zamku z XIX i XX w. Ostatnim punktem naszej wizyty była kolacja w MCDonaldzie. Wycieczka była niezapomnianym przeżyciem i dostarczyła wielu pozytywnych wrażeń. Przepiękny Wrocław i jego atrakcje zostaną na długo w naszej pamięci.